All Categories
Featured
Table of Contents
De functie van het scherm is bepalend voor de benodigde resolutie (de mate waarin het beeld verfijnd moet worden weergegeven). Licht heeft, naast een functionele rol, veel mogelijkheden op het gebied van sfeer en decoratie. Belichting is een vak apart. In het algemeen zul je een professional in moeten huren die het complete lichtprogramma verzorgt.
Denk bij belichting aan de volgende onderdelen:uitlichten van sprekers en entertainment;uitlichten van de dansvloer;basis(sfeer)verlichting in de zaal;uitlichten van bepaalde delen in de zaal, of juist het verduisteren van delen van de zaal, om deze optisch te verkleinen of minder representatieve onderdelen aan het oog van de gasten te onttrekken;volgspot voor sprekers en artiesten;uitlichten van buffetten, bars, stands of balies;verduisteren, indien nodig en mogelijk, bij aanvang van een performance - rvs afzetpaal.
Het is storend als dit door de spreker zelf moet worden gedaan - rvs afzetpaal. verlichting van het terrein indien ’s avonds of ’s nachts gebouwd of afgebroken moet worden (het kan in zo’n situatie nodig zijn speciale bouwlampen te plaatsen);verlichting van het parkeerterrein;verlichting van de aanlooproutes;(decoratieve) verlichting van de buitenzijde van het gebouw.
Technici leiden de opbouw in goede banen en coördineren het technische gedeelte voor een vlekkeloze uitvoering. Als je twijfelt of een technicus nodig is, kies er dan altijd voor om wel een technicus in te zetten. Dit kan je veel vertraging en een onprofessionele indruk besparen. De relevantie van goed geregeld vervoer én de mogelijkheden die het biedt om van toegevoegde waarde te zijn voor het evenement, worden regelmatig onderschat.
Je keuze zal daarbij worden bepaald door het type evenement, de feestlocatie, maar ook de tijd van het jaar, de reisafstand en het reiscomfort. In veruit de meeste gevallen komen de gasten op eigen gelegenheid. De meest voorkomende vervoerswijze is daarbij de auto, daarna het openbaar vervoer en een enkeling zal met de brommer of fiets komen (bij bijvoorbeeld een personeelsfeest in het bedrijfspand).
De locatieverschaffer kan deze verstrekken. rvs afzetpaal. Je doet er verstandig aan de routebeschrijving te (laten) testen. Doe dit ook kort voor aanvang van het evenement, in verband met eventuele wegversperringen. parkeergelegenheid bij de locatie of, indien er geen of onvoldoende parkeerruimte is, elders in de directe omgeving. Eventueel kun je pendelbusjes inzetten van de parkeerplaats naar de feestlocatie.
Eventueel kun je een kopie van de dienstregeling naar de gasten opsturen (rvs afzetpaal). Als extra service kun je taxi’s of pendelbussen inzetten tussen de locatie en het dichtstbijzijnde trein- en/of busstation. stalling voor fietsen en bromfietsen, indien gasten dicht bij de evenementenlocatie wonen. eventuele bewaking van het parkeerterrein. Door de gasten via de responsmogelijkheid bij aanmelding te vragen met welk vervoermiddel ze komen, kun je van tevoren goed inschatten of het aantal beschikbare parkeerplaatsen voldoende is, of het eventueel wenselijk is om voor busvervoer van het station naar de locatie te zorgen en zo ja, voor hoeveel personen ongeveer.
De gasten kunnen hun auto dan bij de locatie voorrijden, waarna een parkeerwacht de auto voor hen parkeert. Voor veel zaken kun je wellicht een beroep doen op collega’s (rvs afzetpaal). Maar bij grotere evenementen zul je capaciteit tekortkomen. Dan kunnen vrijwilligers of hosts en hostesses de benodigde extra ‘handjes’ of expertise bieden.
Zorg er daarom voor dat zij de uitstraling en professionaliteit hebben die je wenst. Let bij de selectie van een hostessesbureau op factoren als de representativiteit, vriendelijkheid, zelfstandigheid, ervaring en eventueel meertaligheid van de hosts en hostesses. Vraag ook naar de kledinglijnen waaruit je een keuze kunt maken of regel zelf de kledinglijn.
Het bureau kan dan de juiste personen voor het evenement inzetten. Wat niet alleen erg leuk is na afloop, maar vooral zeer nuttig kan zijn, is een foto- en/of videoreportage. De reportage kan onder andere worden gebruikt om de gasten na afloop een aandenken in de vorm van een foto(reportage) toe te sturen, om een feestkrant te vervaardigen of om relaties die niet aanwezig konden zijn alsnog de nodige informatieve waarde van het evenement te kunnen toesturen.
Dit draagt ertoe bij dat het resultaat aansluit bij je verwachtingen en bedoelingen. Een aantal aspecten dat in de instructie naar voren moet komen:Het doel van de reportage. Waarvoor wordt het materiaal gebruikt? Wil je wel of juist geen mensen in beeld, wil je het accent op het entertainment of juist op de uitnodigend ogende buffetten? Is het de bedoeling dat bepaalde personen (vips) worden vereeuwigd of moeten ze juist buiten beeld blijven? De lengte van de reportage c.
het aantal (bruikbare) foto’s. Maak van tevoren ook afspraken over de afmetingen. De kleurstelling van de reportage (kleur, zwart/wit of anders). De tijden en locatie(s) van de gewenste reportage-items (). De fotograaf of videocrew heeft daartoe ook volledig inzicht in het programma nodig. Stuur hen dan ook van tevoren een kopie van het draaiboek toe.
De mate waarin de aanwezigheid van de fotograaf of videocrew onopvallend dient te zijn. Gepaste kleding. . Indien de gasten in galakleding zullen komen, is het niet erg prettig als de fotograaf in versleten spijkerbroek rondloopt. De fotograaf hoeft dan misschien geen galakleding te dragen, maar een zwarte broek met zwart overhemd zou netter zijn en minder opvallen.
Eten en drinken en eventuele pauzemomenten. Overige verwachtingen en bijzonderheden. De zorg voor veiligheid van mensen kent ook een andere invalshoek, namelijk de zorg voor een accurate situatie ten aanzien van calamiteiten op gezondheidsvlak. Bij grotere groepen genodigden en/of in het verlengde van de aard van de activiteiten is het dan ook raadzaam te zorgen voor de inzet van professionele EHBO.Vooral bij evenementen waarbij de kans op blessures of calamiteiten extra groot is kun je beter het zekere voor het onzekere nemen.
Bij een diner voor honderd personen is het normaliter toereikend om telefoonnummers van de dichtstbijzijnde EHBO-, artsenpost of ziekenhuis bij de hand te hebben. Bij een sportdag voor ditzelfde aantal personen is een EHBO-post onvermijdelijk. Nog altijd zijn er geen duidelijke landelijke richtlijnen of regels hieromtrent. De afweging om te komen tot een verantwoorde situatie ligt doorgaans bij de organiserende partijen.
Wel worden bij evenementen waarvoor een vergunning vanuit de gemeente nodig is, in de voorwaarden voor het verstrekken ervan eisen ten aanzien van EHBO-voorzieningen opgenomen. Voor een degelijk advies is het raadzaam een professionele EHBO-dienst in te schakelen en een risico-inventarisatie voor het evenement te laten maken (rvs afzetpaal). Tal van factoren spelen bij deze risico-inventarisatie mee.
Hoe groot die risico’s zijn, hangt onder meer af van het aantal mensen, het type mensen en de logistieke situatie. Strenge beveiliging en bewaking is gelukkig lang niet altijd nodig. Toch hoort de afweging tot het wel of niet inzetten van beveiliging en bewaking, alsook de keuze voor een bepaalde vorm en mate van beveiliging, bij elk evenement plaats te vinden.
Soorten beveiliging:Entreebewijs als beveiligingsinstrument, Bewaking van goederen, Inzet van beveiligingsmensen, Inzet van de politie Vergunningen vormen de randvoorwaarden om alles mogelijk te maken. Het kan voorkomen dat je een vergunning, ontheffing of verklaring van geen bezwaar nodig hebt - rvs afzetpaal. Je dient deze dan aan te vragen bij de gemeente waarin het evenement plaatsvindt.
Als je twijfelt, kan één telefoontje met de gemeente je antwoord geven. Allesbepalende richtlijnen in welke situaties wel of geen vergunning nodig is zijn helaas niet te geven, omdat de regels en grenzen per gemeente behoorlijk kunnen verschillen. Onder de milieuvergunning valt de vergunning voor het produceren van geluid, vastgelegd in een maximum aantal decibels.
Alleen als de gemeente hiervoor toestemming geeft mag je hiervan afwijken. Ook voor het plaatsen van een tent, een podium, kramen, stellages en tribunes is toestemming nodig van de gemeente. De toestemming om het evenement te laten plaatsvinden, wordt vastgelegd in de APV-vergunning (Algemene Plaatselijke Verordening). Voor het plaatsen van een tent, podia, stellages, tribunes en dergelijke is daarnaast een gebruikersvergunning nodig - rvs afzetpaal.
Omdat de cateraar hierover normaal gesproken beschikt, levert dit doorgaans geen problemen op. Het gebruik van vuurwerk is in Nederland aan strenge regels gebonden. Deze regels voor de opslag en het gebruik van vuurwerk zijn vastgelegd in het Vuurwerkbesluit (maart 2002). In elk geval mag professioneel vuurwerk enkel worden afgestoken door daartoe bevoegde personen, zogenaamde bezigers.
Bespreek met hen je wensen en bedoelingen, zodat binnen de mogelijkheden van de locatie op veilige wijze het optimale effect wordt bereikt. Als het om verzekeringen gaat, zijn eigenlijk twee vragen van belang: welke risico’s loop je en welke risico’s zou je af willen dekken met een verzekering? Startpunt van elke verzekering is dus risicoanalyse.
Latest Posts
Alarm Installatie - Gratis Alarmsysteem Offerte Op Locatie
Alarmsystemen - Bestel Bij Home8
Onze Alarmsystemen